Abu Dhabi, 16 april - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anais Boezer - WaarBenJij.nu Abu Dhabi, 16 april - Reisverslag uit Abu Dhabi, Verenigde Arabische Emiraten van Anais Boezer - WaarBenJij.nu

Abu Dhabi, 16 april

Blijf op de hoogte en volg Anais

16 April 2015 | Verenigde Arabische Emiraten, Abu Dhabi

Al bijna 3 maanden leef en werk in de Verenigde Arabische Emiraten.

Een land waar een werkdag van 9 uur eigenlijk niet zoveel voorstelt. Waar je de Azan van de Moskee vijf x per dag hoort en waar een temperatuur van 41 graden buitengewoon aangenaam is, vergeleken bij de warmte die nog moet komen.

Ik ben een F&B intern in the St Regis, een van de grote luxe hotels die Abu Dhabi kent. Mijn dag bestaat voornamelijk uit het leveren van ‘bespoke service’ aan de locals en prinsessen uit Saoedi-Arabië. Buiten dat, heeft de front-office en guest-relations ontdekt dat ik ook een redelijk woordje Duits spreek waardoor ik gemiddeld 5x per dag functioneer als tolk.

Verder ben ik medeverantwoordelijk voor het hoog houden van de titel ' best afternoon tea of Abu Dhabi'. Dit betekent dat ik samen met een team zorg dat we innovatief blijven maar ook moeten weten wat onze concurrenten doen. We testen de service, food kwaliteit en algemene standaarden waar een 5-sterren hotel aan moet voldoen. Niet erg vervelend om te doen ;).

Wanneer ik na 6 dagen vrij ben ga ik naar een Mall of ga ik wat drinken met andere collega’s of andere studenten uit Maastricht. Graag zou ik ook naar het strand of zwembad gaan maar eigenlijk is het daar al wat te warm voor. Het is nu rond de 35 à 40 graden en dan is het toch het fijnste om binnen te zijn.

Gelukkig kan ik wat meer van het land gaan zien wanneer de family op bezoek komt over ongeveer 2 weken 

Heel veel liefs uit Abu Dhabi,

لسلام عليكم

Anaïs


  • 16 April 2015 - 17:53

    An En Bert:

    Lieve Anaïs,

    Fijn dat je weer beter bent en dat je het daar goed naar je zin hebt.
    Je doet in ieder geval veel ervaring op en zo te lezen zal je ook niet meer als 'blanke' terugkomen.
    Je hebt het wel over locals en prinsessen maar hoe zit het met de prinsen en sjeiks?
    Gezellig dat je af en toe ook nog nederlands kunt spreken met andere studenten of nog een vrij moment hebt om iets anders te doen dan werken!!!
    Nog even en dan ben je ook even 'weer thuis' al is dat dan maar voor een goeie week; wel iets om naar uit te zien toch?
    Wij wensen je alle goeds toe voor de rest van je stagetijd en hopen je weer in goede gezondheid met een mooie tente weer terug te zien.

  • 17 April 2015 - 23:12

    René En Ineke:

    Hoi, Anaïs,

    wat doe jij veel levenservaring op, dat is wat anders dan Waspik en omgeving. Je zit er nu middenin, en je doet het goed. Later kun je terugvallen op die ervaringen.
    We komen graag naar de foto's kijken, als je thuis bent brengen we wel een kruiwagen zand mee, om in de sfeer te komen.

    Groeten, van René, Ineke, Lisa, Rien en Hein.
    PS ben je nog op tijd voor het eindexamenfeest van Rien? Hij is goed bezig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anais

Student - Hoger Hotelschool Maastricht - F&B intern st. Regis Abu Dhabi

Actief sinds 03 Feb. 2015
Verslag gelezen: 715
Totaal aantal bezoekers 2464

Voorgaande reizen:

30 Januari 2015 - 05 Augustus 2015

Stage St. Regis Abu Dhabi

Landen bezocht: